tisdag 15 januari 2008

Zlatan är Zlatan

Såg på idrottsgalan igår. Ganska bra för en gång skull faktiskt. Men att Zlatan fick Jerring priset av svenska folket var egentligen katastrof. Missförstå mig inte- Jag tycker det är coolt att Zlatan får det som en individuell fotbollsspelare det visar att svenska folket frångåt den så kallade jantelagen. han är den första lagspelaren som har fått det individuellt men han är inte värde det! det är det som är problemet. Media har gjort Zlatan till en grej. Han framgångar förra året var att han bytte klubb till Inter. han gjorde ett dussin mål och Inter vann italienska ligan. Men folk kanske glömt att Milan och Roma startade ligan med minus poäng och att Juventus var utkastade till Serie B. Han gjorde inte några mål i landslaget.
ta Carolina Cluft istället hon vann VM, slog sitt eget europeiska rekord. Folk har börjat ta henne för givet. Ta Anja Pärson hon tog 5 vm medaljet hon har tagit flest Vm medaljer av alla svenskar. Susanne Kallur kom 2a det var också ett hån hon vann ingenting förra året hon fick Jerringpriset året innan. Jag funderar på om man röstar på bedrifter eller personer nu för tiden.
Men grattis Zlatan, grattis svenska folket för att ni förstår att vi måste ha divor, grattis till alla er som inte förstår vad en årets idrottspresentation innebär!!!


Topp 5 lista över idrottshändelser år 2007
1. Anja Pärson
2. Carolina Cluft
3. U19 basketlandslaget som tog silver i VM i basket tänk er det
4. Göterborg som tog allsvensk fotbollsguld
5. Ida Therese i brottning


nummer 3 o4 på min filmlista kommer här:

3. Love Actually: den film jag ser om mest av alla filmer ser nog på den två tre gånger per år. När jag känner mig ledsen lite olycklig då sätter jagdenna fantastiska film. Jag blir glad, lite tårögd och får energi. Så många olika karaktärer som vävs samman helt fantastiskt. Soundtracket är också en höjdare. Många bra skådespelare, Hugh grant, Emma T och Colin F bland annat. Får 5 av 5 i betyg
http://www.imdb.com/title/tt0314331/

4. Fyra bröllop och en begravning: en Hugh Grant film till, jag gillar dom här lite charmiga engelska filmerna som kom ett tag som får en att känna glädje och lycka. Engelska filmer och serier är otroligt underskattade i denna Hollywood värld. Får 4.5/5 i betyg
http://www.imdb.com/title/tt0109831/

Glömde sätta betyg på filmerna i går men 5/5 i betyg för både Seven och Nycklen till Frihet.

Tack o hej

Inga kommentarer: