måndag 21 januari 2008

Helgens fiasko

30 års fest i lördags. Festen var trevlig men min egen insats var ett stort fiasko. Jag hade laddat i två veckor. Grundade med vatten käk och kaffe. Väl på festen så slog första biran direkt. Mycket folk som man inte hade träffat på länge. Jag tror att jag var väldigt "ödmjuk" ha ha ha. Jag hade ett ord med i alla diskussioner. Men min kära sambo påminde mig lite i skymundan att det kanske fanns andra som ville tala med varandra också. Tur var väl det. Då var jag tyst en stund. Sen gick och skötte musiken en stund. Vid 23 tog vi taxi in till Harrys. 90 kr i inträde "skandal" Hur kan man ta så mycket i inträde. Jävla krögare som måste ta in svarta pengar. Vad får man för 90 kr i inträde? Svar ingenting. Kunde inte dricka ute på krogen. Det var nåt som var fel det bara snurrade i huvudet och jag drack bara typ 5-6 öl på förfesten. Kände två personer inne på Harrys. Inte speciellt roligt börjar bli för gammal. Vi traskade hem vid 00.30 tiden. Skulle in på Velvet och hämta Don Alfredos tjej sen gick vi till Mc Donald. Första gången på 1 år jag käkade där. Jag förstår fortfarandee varför det dröjer ett år i taget när man käkar där. deras mat är inte mat det är skit.
Vakande upp på söndagen. Kände mig pigg, men efter en timme låg i sängen igen. Klockan 17.17 gick jag upp igen. Vi åket till våra vänner på Torpa för att få lite sociall kontakt.

Vad har jag lärt mig av den här helgen?
Svar 1: Jag får nog ta det ganska lugnt på jobbfesten på fredag annars kommer nog skandalerna bli många
Svar 2: jag hatar Mc Donalds mat
Svar 3: Jag måste öva lite på min ödmjuka sida.
Svar 4: Jag börjar bli för gammal för krogen
Svar 5: Glöm inte dricka vatten innan du går o lägger dig när du druckit

Ny vecka dock. Nu tar vi nya tag. Jobbefest på fredag, Temafest på lördag. Idag skickade jag ut sms till deltagarna. Reglerna var enkla ta med dig 3 låtar vilken kategori du vill och förbered en liten historia sen kör vi.
Nu ska vi bara överleva den här veckan på jobbet för helgen ser ut att bli kul.

Ska försöka få ihop en bokfemma också. Min blogg polare Malin har en sån där och det kanske är dags att bli lite kultiverad. Vi får se jag ska fundera lite.

Nummer 9-10 på filmlistan återstår.

9. Gladiator: Hur bra som helst. Russel C stora genombrott. Utspelas under romartiden och ger en ganska så bra bild över gladiator spelen som rådde i Rom. Gladiator spelen var en täckmantel för Kejsaren så att folket skulle glömma bort hunger och fattigdom. Har man inte sett denna så måste man se denna episka resa. Inte bara fighter utan också en handling och det är viktigt. Betyg 5/5
http://www.imdb.com/title/tt0172495/
10. Million Dollar baby: Clintan regisserar. Morgan Freeman och Hilary Swank har huvudrollerna. En boxningsfilm, tänkte man första gången man såg denna. men ack så fel man hade. Filmen innehåller boxning men den handlar mest om vilja, sorg och längtan efter att få leva. Jag gråter när jag ser denna amerikanska film. Hilray fick en Oscar för sin roll och den är hon definitivt värd. Betyd 5/5
http://www.imdb.com/title/tt0405159/

Syns imorn ha det bra

Inga kommentarer: