fredag 11 januari 2008

Dagens synd

Hej hej. Idag har jag haft min syndadag. Chips och godis. Jag anser att man får nån ätadag ibland för att man ska må bra. Jag skäms absolut inte.
Förkylningen är bättre så nu satsar vi inför helgen. Första missionen blir att äta frukost ute i morn vid 9.00. Så tidigt har jag aldrig gått upp en lördag 8.00. Jag känner på mig att den här helgen kommer bli den perfekta helgen. Så säger jag alltid förvisso men jag känner det i hela kroppen. Med perfekt menar jag 13 rätt på strycktipset. Jag har faktiskt en sån där snygg tröja 13 rätt tröja men den gången gav det inga pengar. Jag behöver lite cash. "Cash is king" som R på kneget har lärt mig.
Sett ett avsnitt per dag av NYPD (På spaning i new York) hela veckan perfekt innan man går o lägger sig. Vissa kanske skulle säga att en bok är bättre men för mig passar TV bättre. Till min glädje så ska jag få en fribiljett till resten av säsongerna av min snälla kollega Bokfemmans skapare Malin. Som för övrigt vann ett pris i veckan. Till henne salutar vi som AC/DC stolt inledde ren av sina klassiker. Fortsätt så Malin.
Övrigt den här veckan har varit helt kanon på jobbet två av mina kollegor är tillbaks från sina pappaledighter och alla verkar har fått många julklappar för alla varit så snälla. Men vänta bara några veckor då måste man vara tyst i arbetsrummet igen av respekt för dom arbetande människorna. men det gäller att njuta av tiden när den ges.
Enda som har varit dåligt är att vi har typ 40 grader i vårt arbetsrum. Jag svettas ihjäl. det var en annan snäll kollega som frös innan jul som bad dom höja värmen lite, men nu har en annan snäll kollega bett dem sänka igen. Men jag är inte arg på A, för det var faktiskt kallt innan och det är inte hennes fel att bolaget som tar hand om servicen på skolan inte kan utföra en enkel temp höjning. Hoppas ändringen sker på måndag annars får jag väl ta med mig shorts till jobbet.

dagens topplista är: Topp 5 "Situationer som får mig att känna lycka"
1. När min sambo ler eller säger nåt fint
2. När nån säge ratt jag är duktig ( jag är lite som en hund behöver bekräftelse och uppmärksamhet)
3. När jag är i centrum och alla lyssnar på mig som jag vore allsvetande
4. När jag får chansen att hjälpa nån som har det svårt (jag är en väldigt bra lyssnare, på mitt förra jobb kallades jag Peppe psykolog)
5. Varje gång min sambo säger att hon älskar mig



Ha en väldigt trevlig helg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack honey! Du gör mig lycklig också! Puss

*Malin* sa...

Tack för saluten! :-)

Jag diggar nummer 3 på din lista. Och ja, njut av pratsamheten innan den stora tystnaden sänker dig över arbetsrummet... :-D

*Malin* sa...

jag menar ju - sänker _S_ig, inte sänker _D_ig... Sorry!