tisdag 8 januari 2008

Härligt

Visst är livet härligt. Man förväntar sig att det skall vara på ett vist sätt. När dagen sen börjar är det precis så som man har tänkt sig. Ja våra elever var tillbaks idag, Ja de var fortvarande likadan som det var innan jullovet, och Ja det var fortfarande lika jobbiga. Härligt nu vet man att man lever igen.

Mina två stora bekymmer just nu i livet är bara två. det är väldigt lite för mig. Det första är afrikanska mästerskapen i fotboll. Mitt favorit lag Chelsea har 4 spelare som har åkt ner till Afrika för att deltaga och alla är ordinarie. Inte bra det kan avgöra ligan.
Mitt andra bekymmer är att jag har någon slags ögoninfektion så jag sprutar in lite antibiotika och pencilin i ögat och det är oerhört jobbigt att se suddigt hela dagarna. Det är ju därför jag har glasögon men nu hjälper inte ens dom!!

Men men det går säkert över.

Dagens topplista för 2007 är- Topp 5 lästa böcker eller lyssnade böcker
1. Snabba Cash av Jens Lapidius
2. I Lagens limo av Michael Connely
3. Harry Potter den sista
4. Conn Iggulden 4 böcker om Julio Ceasar
5. Fiendens fiende av Jannne Guillo

Det här året har jag varit lite sämre med böcker. Varför vet jag inte riktigt. Jag lyssnade mycket på böcker ett tag men för tillfället går det väldigt trögt. Dags att ta tag i det nu.

Ha en trevlig kväll

1 kommentar:

*Malin* sa...

Härligt att du är tillbaka Peppe! :-) Och kul att höra att du har saknat oss under jullovet.

Och nu förväntar jag mig att det skrivs flitigt _regelbundet_ i den här bloggen. Eller hur? :-D