måndag 7 januari 2008

Tur att det inte är Måndag varje dag

Jag hatar måndagar, jag vet inte varför. Seg, trött, spänd inför en ny vecka kanske. Premiär på jobbet idag två nya tillskott i arbetslaget, kan kanske bli bra. Jag är en man som gillar trygghet nytt folk gör mig lite nervös.
Imorn kommer kidsen till skolan så då kan man säga att jobbet verkligen börjar. Kommer nog gå ganska bra. Tyvärr så brukar det vara så att eleverna brukar ha lov en extra vecka när de har börjat.
French var tillbaks på jobbet idag även Capo det känns bra inför fortsättningen. Vi har ett bra killgäng på jobbet, känns tryggt inför fortsättningen.

Dagens lista är 2007 bästa svenska musik:
1. Säkert: Säkert
2. Moneybrother: Mount plesure
3. Peter Lemarc: Kärlek i tystnadens tid
4. The Hives: The black and white album
5. Timo Rässinen:

Årets flopp var helt solklart Kent. Fattar inte att folk kan tycka den är bra. Jag är trött på Kent hysterin som råder. Så fort Kent släpper en skiva ger Aftonbladet och Expressen per automatik dem 5 plus. Katastrof.

I övrigt så har jag läst ut årets första bok "I skuggan av San Siro" som handlar om Martin Bengtsson som blev ungdomsproffs i italienska Inter när han var 17 år och det slutade med att han försökte ta självmord vid 19 års ålder. Ganska intressant men väldigt naivt skrivet av den unge författaren. När man läser hans språk och hans tankar så skulle till ochmed jag kunna släppa en bok. Men läs den ändå det är intressant att se att fotboll inte bara är lyx.

Hay hay

Inga kommentarer: