fredag 18 januari 2008

Feeling good

Ibland så finns det en del guldkorn i livet. Den här veckan har det inte varit speciellt många guldkorn. Uttråkad och lite lätt irriterad på jobbet och trött på kvällarna. Idag när jag kom till jobbet var jag grymt irriterad Vet egentligen inte varför förmodligen för att jag kände att jag inte har fått utlopp för min kreativa förmåga den här veckan. När man är på jobbet så förväntar sig folk att man ska vara trevlig, för det brukar jag vara, men när man inte har nån lust till det då kan det bli fel. Idag hade jag ingen lust, men jag var det ändå. Med gott resultat förmodligen. Fast jag tycker det är jobbet att spela det spelet. Man klär in sig i en roll och man förväntas följa den. Bryter man mot den så tror folk att nåt är fel.
Ibland är man så trött på att vara den där sociala killen som alltid ska säga nåt och vara trevlig. Från och med nu ska jag inte spela det spelet mer. Jag ska vara Peppe jag är som jag är.
Ni som har läst så här långt undrar säkert över min rubrik idag. det kommer jag till nu. jag har sett en sån härlig feel good film "Hairspray". hur bra som helst, musikal film. Se den jag lovar ni kommer att sitta med ett leende på era läppar hela filmen. Det gjorde jag.

Jag tror till och med att den kommer vara med på min 100 lista. Idag blir det inga två filmer utan det blir bara en topp 5 lista.

topp 5 svenska låtar
1. Mats Ronander: Gör mig lycklig nu
2. Håckan Hellström: Känn ingen sorg för mig Göteborg
3. Jakob Hellman: Vara Vänner
4. Thåström: Djävulen och jag
5. Kent: Blå jeans

Där har ni dem- smaken är olika

Ha en trevlig helg det ska jag ha. 30 års fest imorn hos Shadow och förhoppningsvis 13 Rätt på tipset

Hej

Inga kommentarer: