torsdag 17 januari 2008

Så är det

Jag är uttråkad den här veckan på jobbet. Det händer ingenting. När jag inser detta förstår jag hur tråkig tjänst jag har. Nästan alla andra har fullt upp från de kommer till jobbet. Jag själv är så oerhört rastlös så jag till och med har planerat ända till sommaren. Hoppas det sker en drastisk förbättring

Dagens topp 5: Mina 5 topp favorit rätter

1. Pizza i alla dess konstellationer
2. Kyckling paj
3. Tacos
4. Fläskfile med färsk pasta och Beanersiesås och lite svamp
5. Pytt i panna med ägg och rödbetor

Dagens två filmer nummer 7 och 8 är egentligen inte några filmer utan miniserier.

7. Shogun: kom 1980 som en tv-serie. Finns på dvd. Här får man en inblick i den gamla japanska traditionen och när den vite mannen kom till Aisen. Mycket spännande händer mycket och även en doft eller krydda av kärlek. Richard Chamberlin gör huvudrollen.
http://us.imdb.com/title/tt0080274/

8. Rötter: Kom 1977 och även denna finns på dvd. En historia över decennium om Kunta Kintes ankomst till USA som slav och hans familjeträd som växte i USA. Hur bra och intressant som helst. http://us.imdb.com/title/tt0075572/


Snart är det helg. Laddar för fullt inför en stundande 30 års fest på lördag

Hej hej

Inga kommentarer: