söndag 27 januari 2008

Temafest Musik

Hej hej. Efter en tung eftermiddag var det dags för fest nummer 2 den här helgen. Jag och min sambo stod som värdar för årets första temafest. Reglerna var enkla topp 3 musik vilken kategori du vill. Varje deltagare skulle berätta lite om låtarna eller varför de hade valt temat eller just dom låtarna. 8 stycken blev vi till slut. Måste säga att det var hur bra som helst och jag har redan fått lite nya favoritlåtar när man har fått höra lite annat än vad man brukar lyssna på.
Här följer resultatet: (Några av namnen är fingerade)

Sune Järnrör: Topp 3 Hårdrock 2007
Megadeath: United Abominations
Black Sabbath: Heaven and Hell
Volbeat: You or Them

Peppe: Topp 3 Rock´n´roll – tre låtar som får dig att trilla av stolen
Danko Jones: Word is Bond
The Hives: Well Allright
Dropkick Murphys: It's a Long Way to The Top (If you wanna rock´n´roll)

Johns Lennons syrra: Tre låtar som betyder något för mig
Green Day. When I Come Around
Hästpojken: Shane MacGowan
Florence Valentin: Glömde bort att va rebell

John Lennon.: Tre låtar som betyder något för mig
The Beatles: Strawberry Fields Forever
In Flames: Trigger
Kent: Vinter Noll 2

Sambo: Covers
Nirvana: The Man Who Sold The World (David Bowie)
Eddie Vedder: You've Got to Hide Your Love Away (The Beatles)
Johnny Cash: Hurt (Nine Inch Nails)

J: One hit wonders
4 Non Blondes: What´s Up
Harold Faltermayer: Beverly Hills Cop Theme
Chumbawamba: Tubthumping

Aneby Jonte: 3 låtar jag tycker är bra
Pantera: Cowboys From Hell
Billy Idol: White Wedding
Happy Mondays: Loose Fit

Aneby Martin: Topp 3 genres
Nine Inch Nails: March of the Pigs
Covenant: Brave New World
The Sisters of Mercy: Some Kind of Stranger

Lyssna gärna på deltargarnas bidrag på Youtube
Tack så mycket alla som var med denna kväll.

Imorn är det dags för en ny arbetsvecka, fast med mycket energi och glädje från helgen.

Hay Hay

Inga kommentarer: