måndag 3 mars 2008

Nytt liv

Hej hej. Kanske dags för ett nytt liv nu. Gångturen i tisdags tog helt knäcken på mig. Har inte orkat skriva på flera dagar.
Sen kom helgen och då blev det som vanligt för mycket av det goda. Jag var som en tonåring på lördagen, ni vill inte veta detaljer men jag kan säga så här när jag och sambon var på väg till lägenheten medelade jag henne att jag behövde vara ute en stund. 45 minuter senare kom jag hem, då mådde jag lite bättre!! På söndagen kom jag ihåg varför jag är 29 i år och inte 18.
Jag har skrivit en prioteringslista över vad som måste göras.

1. Motion gärna mer än en dag i veckan
2. Äta ordentligt på sistonde har det blivit ganska mycket fett
3. Dricka i måttliga mängder
4. Inte tycka chips och godis är så gott
5. Motion igen

Jag börjar från och med nu. Jag tänkte gå ut lugnt för när jag brukar göra nåt så brukar det bli full fart sen tröttnar jag.

Var inte så länge på jobbet idag, var tvungen att vara kompledig för doktors tid. Hos doktorn gick det bra. Det var synd att jag var tvungen att gå tidigare från jobbet för idag hade vi en intressant föreläsare som var skolpsykolog som skulle prata om adhd, damp, tourrete och fler sjukdomar. Jag är väldigt intresserad av sånt och jag har bland annat jobbat på Team j-son som är en special enhet för ungdomar med såna problem.

Till sist ett förtydligande från promenaden i tisdags. Jag hade med mig två kollegor från arbetslaget som gjorde ett kanon jobb. Utan dom skulle det inte gått genomföra promenaden. De uttryckte att jag hade skrivit som jag fick gå med 40 elever själv, men så var inte fallet.

MVH Peppe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det bra med det nya livet såhär på andra dagen? Eller är det tredje kanske...?
/Lena T

Anonym sa...

Går kanon. Cyklat tre dar i rad och har ätit mycket morötter och inget godis bara lite nötter
Tack för du frågar