måndag 17 mars 2008

Måndags sjukan !

Hej. Det försigår en sjuka jag tror den heter måndags sjuka. Symptomen är ångest och man är trött och man har inte lust till nåt. Det komemr varje måndag, på tisdagen är lite kvar på onsdagen vänder det och till helgen är man frisk. Konstig sjukdom egentligen för den går inte att bota. Nån som har några råd?


Melodifestivalen var ett fiasko. Hon som ser ut som ett av mina Akriv X omslag vann. Jag var oehört besviken för jag tippade helt fel. jag hade hoppas att nån skulle överaska, men istället är det en jury som får avgöra allt. Konstigt typ 3 miljoner röster och de får inte avgöra utan det får en jury grupp bestående av 120 personer göra. Uppgjort!!! Fast det var tur att inte folkets favorit vann för hon kan ju inte ens sjunga på engelska fast då kanske man passar in i den stora finalen. Amy Diamond var bäst....


Var på barn dop igår. Hon var jätteduktig när prästen plaskade på henne vatten. Men gudtjänsten var otroligt lång 1.20. Det var nämligen palmsöndagen igår. Det är då Jesus åker in på sin åsna och folk slänger ut palmblad. Så vi sjöng 5 psalmer och jag vet inte hur många böner prästen bad.


Jobbars ent idag har utvecklingssamtal. Men jag hoppas jag är hemma till Anna Pihl.

Hittade en lista med dom största fiaskorna/flopparna inom musik. Här kommer en liten resume.


TABBE 1 Napsterstämningen är värst: ”Napsters användare försvann inte. De spriddes till hundratals alternativa system. Sedan dess har den nya teknologin legat tre steg före musikbranschen.”
TABBE 2 Dick Rowe på Decca Recrods ratade Beatles i början på 60-talet med orden ”Grupper med gitarrer är på väg ut”.
TABBE 3 Efter att i decennier drivit skivbolaget Motown sålde Berry Gordy bolaget 1988 för 60 miljoner dollar. Köparen MCA sålde sedan vidare bolaget efter fyra år till Polygram – för 325 miljoner.
TABBE 20 MCA Records tackade nej till Nirvana och satsade i stället stort på metallbandet Pretty Boy Floyd.



Lite roliga tabbar jag tyckte den om Betales var bäst eller ska man säga sämst!!


Kommer mycket nya skivor i vår av stora artister.


Två har jag hunnit lyssna lite på. R.E.M nya och Counting Crows. Måste säga att R.E.M kommer nog aldrig bli så bra som de var i början av 90-talet men skivan är en klar 3 plusare. Counting Crows skiva har jag inte lyssnat på hela men det jag har hört är 5 plus. Den skiva jag längtar mest efter är Håckan H nya, det kommer bli oehört intressant och lyssna om han kommer tillbaks i gammalt slag för jag tycker han har varit grymt dålig de senaste två plattorna. Säg vad ni vill om det!!!!


Bästa låten just nu kommer från en film som heter Across the universe, filmen var skitskum men musiken var grymt bra. Olika artister som sjunger i filmen, 31 stycken Beatles låtar avhandlas. Här kommer en som jag tycker är grymt bra mest på grund av hennes vackra röst och hennes tonläge. NJUT

http://www.youtube.com/watch?v=0HW4IgC__uw

Inga kommentarer: