onsdag 5 mars 2008

Jag är hedrad

Hej hej idag på jobbet kom en ganska trevlig överraskning. Min klass fick sina såna där suck tröjor som alla nior köper sin sista termin. På deras framsida är det en ritad bild av mig med texten "Peter 4 president". Det tyckte jag var ganska hedrande.

Idag gick jag hem från stan och på vägen upptäckte jag nåt riktig äckligt. Jag bor på öster i Jönköping så när man går hem från stan går man längst östra storgatan. Ungefär var 10 meter var det hundbajs. Jag har missat det totalt innan. Men när jag såg en och började kolla så såg jag hundbajs hela tiden. Jag funderar på hur människor är funtade när de inte ens kan ta ansvar för sina hundars bajs. Jag vet att många är jätteduktiga på att ta med sig påse ut och plocka upp. Men längst Östra storgatan verkar hundägarna glömt bort vanligt sunt uppförande. Jag uppmanar alla hundägare som känner sig träffade- Ta ert ansvar! Det gör mig riktigt förbannad. Därav min topp 5 lista över smuts:

Topp 5 smuts som gör mig upprörd
1. Hundbajs längst gågatan
2. Folk som inte orkar slänga sina Metro vid stationen, bussar eller var som helst
3. Cigarett fimpar
4. När folk har lagt saker exempelvis tidningar vid sidan av soppstationerna när de är fulla.
5. När folk inte knyter ihop sina soppåsar så hela trappen luktar.

Allt från städ peppe.

MVH peppe

Inga kommentarer: