torsdag 27 mars 2008

Lovet snart slut

Hej. Nu är det bara en dag kvar av lovet. Känns bra 9 dar ledigt är alldeles lagom. Känns inte jobbigt att snart börja jobba igen, största anledningen till det är nog att jag hunnit mina utvecklingsamtal.

Malin frågade om jag hade sett några filmer under lovet. Jag brukar se på en massa filmer och tv-serier i vanliga fall under loven. Men det här lovet har jag bara sett två filmer och tre avsnitt av en serie. En av filmerna jag såg var den svenska filmen Solstorm som jag tyckte var mycket bra. Serien var Jericho, har sett de första fyra avsnitten nu och ni som följer den, det är mycket bättre än första säsongen
Så vad har jag gjort? Jag och sambon har börjat grovstäda. Vi tycker vi har lite trångt här hemma så nu har vi börjat rensa lite grann. Tre soppsäckar hittills med grejer och en låda med elektronikgrejer är slängdatippen. Största skillnaden är att vi flyttade en garderob från garderoben Vi har tänkt på det länge men det har inte blivit av. Så för första gången i den här lägenheten har vi nu en stor garderob, det känns mycket bra. Vi är inte riktigt färdiga än, imorn måste vi dock öka tempot lite för vi ska få besök på eftermiddagen och då måste allt vara nerburet till källaren och resten av lägenheten städad. men det fixar vi. Sen ska vi unna oss ett gäng våfflor. Vi sparade våran våffeldag tills imorgon.
På kvällen är det dags för tredje matchen för HV 71. Blir mycket spännande. Det verkade som kenta läste min blogg för Pelle G var petad i andra matchen. Så Kenta om du läser den här bloggen innan matchen: Var agressiva imorn och andvänd nån annan än Åkerman i powerplay.

Äntligen har Malin skrivit en film på O så det är dags för mig på P, tänkte lite på bokstaven Q som Malin ska ha, den bli inte lätt!

Filmen är som jag valde är hur lätt som helst att välja som favorit Man blir glad och den är romantisk, Pretty Woman.
Får inte riktigt min överföring att funka idag så det blir en länk istället.
http://www.youtube.com/watch?v=GC9DvSG2JyQ

För övrigt vill jag bara säga att Håkan Hellströms nya album är 5 plus.

Hay

3 kommentarer:

*Malin* sa...

Åh, har du börjat se Jericho?! Jag saknar verkligen den serien. Särskilt snyggingen i den. :-)

Pretty Woman - mkt bra val! Jag är impad Peppe. Nu ska jag då fundera på Q. Wish me luck... :-)

Anonym sa...

Peppe Lovefilm kanske kan låna ut?
Ja Q blir inte lätt, men jag skulle fixat den lätt

*Malin* sa...

Peppe Lovefilm är alltid lika bra att ha till hands. :-)

Skulle du fixat den lätt? Jag har faktiskt en film på Q nu. Ska leta efter den på youtube först.