fredag 21 mars 2008

La familia

Hej hej, Är det nån som har sett Sopranos? I så fall kan ni nog förstå lite hur våra familjemiddagar brukar vara. Jag och brosan triggar alltid varandra, sen blir vi sams en stund sen trackar vi lite till. Sen så har vi alltid diskussioner om någonting och mamma ska alltid ha en åsikt och mormor hon brukar mest hålla för sina öron. Idag har vi haft familjemiddag, jag var tvungen att sova en timme när vi kom hem....
Dagens roligaste var dock när jag och brosan var i mammas och mormors källare och letade efter gamla hockey kort. Vi letade efter ett speciellt. Peter Forsbergs rookiekort. Brosan sa att det var värt 10000-20000 så jag hakade på och letade för fullt. Såg en chans att tjäna lite pengar även om jag trodde det inte skulle vara värt så mycket. Det visade sig att mormor hade gett bort det kortet till nån unge som bodde granne med mamma. Senare kom jag hem och slog på Internet vad kortet skulle vara värt på ebay. 49 kr var det värt. Ha ha ha. Blev många skratt när jag ringde runt sen.
Ska bli väldigt skönt med påsklov, fast jag är dunder förkyld och går på alvedon. Men imorn får jag gå på nåt annat för vi ska på födelsedagsfest hos Sune Järnrör. Jag tror han kommer bli riktigt nöjd med vår present. Ska berätta mer om den på söndag.

Ha en trevlig påsk.

Inga kommentarer: