onsdag 30 april 2008

Lasagne kl. 9.30

Hej hej idag skriver jag tidigare. Sitter här o lider för tillfället Jag rekommenderar inte frukost 8.00 en måltid lasagne kl 9.30 och sen fisk med potatismos 11.30. Magen känns inte hur bra som helst just nu. Men onsdagar brukar vara så här.

Topp 100 musik fortsätter:

8. Pantera: Vulgar display of power. Pantera är nog det hårdaste jag lyssnar på. Riktig trashmetall och väldigt aggressiv sång. Köpte den här skivan när jag gick på högstadiet och har många roliga minnen från den skivan. Innehåller en riktig cool låt som jag nog alltid kommer känna adrenalinet pumpa till och den heter Walk. Lyssna ! 4.5 av 5
http://www.youtube.com/watch?v=ONZ9bL2WGBE

9. Rage against the machine: titel samma som band namnet: Politik på högsta nivå. rage gav Che Chevara nytt liv genom denna debutskiva. Dom sjunger om orättvisor i latinamerika och USA och de är revolutionära. Låttitlar som Bombtrack, Killing in the name, Bullet in the head. Deras kamp varade i några år med tre album som resultat. deras första platta är hur bra som helst. Nu flera år senare har de samlats igen och kommer bland annat spela på Hultsfred festivalen och då komemr den här låten dyka upp. 5 av 5
http://www.youtube.com/watch?v=9TDgkOOlbwg

10. Dire straits: Brothers in arms. Jag gillar inte bara hård musik, men jag gillar när det är mycket gitarr och det är det minsta man kan säga om gitarr gudarna i Dire Straits med mark Knopfler som ledare. Denna skiva innehåller bara hits och var väl början till slutet för bandet. Knopfler spelar än idag men bandet överlevde aldrig den succé som den här skivan skapade. 4.9 av 5. Valde låten walk of life från plattan inte för att det är den bästa men videon är cool.
http://www.youtube.com/watch?v=HrjBddCTCmk

10. Bruce springsteen: the River. Om jag skulle få frågan vilken musikartist skulle du ta med dig på en öde Ö, så skulle jag utan tvekan svar Brucan. Kommer komma några fler album på den här listan. The River. Brucan är ju alltid bäst live, men några plattor han har gjort är även bra som studoalbum även om de låtarna blir ännu bättre live. The River är det enda dubbelalbum som Bruce gjort. Det konstiga är att det är 21 låtar och alla håller hur hög klass som helst. En salig blandning men ändå så bra. 5 av 5. Jag väljer låten The river från albumet, det är föresten en historia om Bruce själv lyssna på låten och texten. Hittar dock den bara i live versioner men det duger ju bra. http://www.youtube.com/watch?v=t6R77eGx8xM

Snart är det dags för korvgrillning och fira valborg. ha det bra.

Inga kommentarer: