onsdag 2 april 2008

Into the wild

Hej. Nu kan jag äntligen berätta lite om den suveräna filmen jag såg i söndags. Into the wild som är gjord av Seann penn. Jag tror jag har rekommenderat den innan med en trailer. Filmen bygger på en bok med samma namn och allt är "true story". Chris McCandless spelad av Emile Hirsch som bland annat är med i The Girl next door, bestämmer sig efter sina college studier att fly från det materialistiska och den penga mentalitet som finns i samhällets alla hörn. Han ger sig ut på en roadtrip, helt utan pengar. Hans äventyr skall sluta i Alaska. Det är målet och det är väl därför filmen heter Into the Wild eftersom Alaska är ju det vilda. Det är svårt att berätta detaljer men han kommer att se många platser och kommer träffa många intressanta människor på vägen så mycket kan man säga. Sen är soundtracket med Pearl Jams sångare Eddie Vedder helt suveränt. Jag kan bara säga att den här filmen just nu är på min topp 20 över väldens bästa filmer. Se den. Hyr den idag!!!
Nu har vi börjat jobba igen också. Jag hatar att börja jobba efter lov eftersom oftast har eleverna glömt bort hur man ska sköta sin skola. Första veckan är alltid värst efter ett lov. Men nu är det ju snart bara två dagar kvar av den här veckan.
Imorn är det 6e matchen för Hv 71 och jag hoppas slutspelspöket att åka ut 7e avgörande matchen i semifinalspelet raderas imorn genom en visnt. För blir det en 7e match kommer dte bli otroligt nervöst. I väntan på Hv imorn så får man njuta av Champions L kvartsfinal 1 mellan Arsenal vs Liverpool ikväll. Hoppas Liverpool förlorar för de spelar tråkigast fotboll och kanske lite för att alla mina polare håller på det här jättetråkiga laget.

här en trailer igen för Into the wild och en låt från filmen med Eddie Vedder.

http://www.youtube.com/watch?v=2LAuzT_x8Ek

http://www.youtube.com/watch?v=UDorNilxPUY


Hej då.

Inga kommentarer: