söndag 27 april 2008

Så nära

Hej hej väldigt nära vinst igår. Med 15 min kvar av fotbollsmatcherna var vi bara 4 mål ifrån 13 rätt. Men stolpe ut och ingen vinst. Så är det i fotboll, dock vann Chelsea mot United till min stora glädje även om vi inte kommer vinna ligan så avlutar vi säsongen bra.
Annars har det inte hänt specielt mycket i helgen min första vita helg på evigheter. jag kan lova att jag har varit sugen på fest.

Den här veckan jobbar vi bara tre dar, det kommer bli väldigt skönt.

Jag tänkte starta ett nytt projekt här på min blogg. Jag listar ju redan 100 topp filmer. Jag kommer i fortsättningen lista musik här på bloggen. Man kan säga att det är en 100 lista över väldigt varierande musik, men det är de 100 bästa album just nu. Då menar jag orginalalbum, inte bara en låt utan helheten. Kommer även vara ett smakprov från varje skiva så man kan lyssna och tycka. Inga greatest hits från nån artist är tillåtet.

1. Counting Crows: August and everything after. Counting Crows debutalbum som släpptes 1993. Läste på nätet att i USA ligger detta album i topp för bästa nykomlings album genom tiderna. Skivan är mycket stabil och med en topp Mr Jones som säkert många har hört. Counting Crows brottas fortvarnade med Mr Jones hiten som de själva inte riktig vill ska vara förknippade med dom. men det var ju den hiten som gjorde dem kända. Betyg: 5 av 5
http://www.youtube.com/watch?v=tu9rtD7KKBI

2. Blur: Parklife. Ett tag var jag inne i popsvängen som kom från England med ständigt kämpade Oasis mot Blur. Bägge grupperna är väldigt bra. Blurs debutalbum Parklife är äkta britt pop och är väldigt bra. Den här skivan innehåller tre- fyra riktigt bra låtar, resten är okej men överlag blir betyget ganska högt pga av hittarna. Damons röst är väldigt speciell och stark. 4.5 av 5
http://www.youtube.com/watch?v=bKCoBt43HWE

3. Oasis: Whats the story morning glory. Förmodligen det bästa album som gjorts under 90-talet av brittiska artister. Helt suverän skiva med mängder av hits. När man lyssnar på den här skivan är det inte så konstig att efter denna skiva att Oasis bara har gått neråt. Man kan ju inte göra bättre än ett mästerverk. 5 av 5
http://www.youtube.com/watch?v=FAPtTS0TYtU

Detta var de tre första skivorna för mitt nya projekt. Tyck gärna till.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: