lördag 19 april 2008

Back

Hej hej äntligen tillbaks i bloggandet. Varit en tung vecka. Började ju jobba heltid den här veckan det rör sig bara om 5 timmar men det är lärartimmar med elever så det krävs koncentration och planering. Ibland vaggar man in sig i en falsk trygghet. Men nu är jag på fötter igen. Eleverna har varit suveräna den här veckan och jag känner att sommarlovet närmar sig. Fast jobbet har varit ganska halv surt den här veckan. Det är nåt som pyr som jag inte vet så mycket om, även om jag visste skulle jag inte kunna skriva. Ibland blir det stressigare perioder på jobbet även privat nu är det väl en sån period på jobbet. Då känns det bra att man har så många fina arbetskollegor och arbetslags kamrater som alltid ställer upp för varandra. Så var det aldrig på mitt gamla jobb där var det en för en.

Äntligen vann Hv 71 sm-guld, jag har ju tipsat Kenta en hel del under slutspelet så jag tar på mig ungefär 1% av framgången. Jag och sambon gick snabbt in till stan efter slutsignalen, det visade sig att många andra gjorde det också. Vad härligt det är när 3000-10000 männsikor bara går ut helt impulsivt och samlas och sjunger och har roligt. Imorn är det stort firande i Rådhusparken då kommer det säkert bli 50000 personer ska bli skoj.

Träffade en gammal vän igår också. Vi har nog inte träffats på 4 år, han har inte bott här men nu ska han flytta hem igen. Mr Biceps är hans artistnamn, känns bra att han ska flytta hem igen. jag har saknat Mr Biceps kanske kan han få igång min styrketräning igen. När jag och Mr Biceps tränade förr (även om det kanske ine syns för tillfället) gjorde vi en 6-7 styrkepass i veckan och tränade inenbandy samtidigt. Hoppas den kroppen kommer tillbaks!!!

Nåt om veckans skivsläpp- Hellacopters har släppt en ny platta. Gillar man Rock N roll så är det en perfekt skiva, mycket bra. Brolle har släppt en ny skiva, den var ganska bra.

Veckans mest tragiska var när jag var hos en person och pratade lite och jag råkade nämna att jag spelar en del poker och andra spel. När jag sa det hade jag inte spelat på två veckor och det märkte han så nu är det spelförbud för Peppe. Endast lördag får Peppe spelar. Jag kommer sakna pokern och text tv under veckorna men jag får hitta spänning på annat håll (kanske lite träning?). Det viktigaste är att man mår bra.

Ha en trevlig helg, själv ska jag stå på stadsparksvallen och se J-Södras hemmapremiär och frysa.

P.s Malin och Fröken Nina gav en kommetar om statsministern kläder. Jag tycker fortvarande det är skamligt. Han repsenterar sverige. det finns faktiskt en klädkod även om de inte vill erkänna det. Till exempel kan man kolla på att en lärare inte kan klä sig hur man vill!!!

Hej

4 kommentarer:

*Malin* sa...

Peppe, ge dig! Du fick knappast info som statsministern fick... Det är enbart för att han är blå som du retar dig. Hade han tillhört ngt annat parti hade du bara skrivit om alla positiva saker som hänt under besöket, men nu nämner du inte ett ord om det.

Men nu släpper jag det. Jag är stolt över min Fredde! :-)

Och du, vadå träna? Du är ju livrädd för gym?! Så fort det är ngt som ens liknar träning så vill du inte vara med ju. :-D

*Malin* sa...

Och du lovade faktiskt att du skulle börja svara på kommentarerna här. Men det gör du ju inte...

Anonym sa...

Från och med nu ska jag svara här på kommentarerna Malin. Jag är inte livrädd för träning, jag är bara bekväm. Jag är en sann miljöpatist därför är jag nog lite skadad.
Tack malin för du skriver

MVH peter

*Malin* sa...

Bra! Man vill ju ha lite feedback på ens kommentarer. :-)