måndag 28 april 2008

Var är regnet?

Hej hej pollen jag hatar pollen, men idag när ja vaknade var jag glad för det skulle regna och då skulle det försvinna lite pollen. Men det blev ytterligare en varm dag och mina ögon är jätteklibbiga. Sambon lider också. Undrar hur det går för min gode vän John Lennon, han kan ju svara han brukar läsa och han har allergi. John hur går det?

Två nya skivor i min topp 100 lista väntar fortfarande kommentarer om de tre första, Metall, John Lennon, Don alfredo lämna kommentarer

4. Nirvana: Nevermind. Måste erkänna en sak direkt jag var inte inne på Nirvana när Curt Cobain levde, det kom långt senare. Jag ångrar att jag inte diggade dem när de spelade för då kanske man kunde har sett dem live. Nevermind är deras riktiga debut och den är helt suverän med hits som Come as you are, Smells like Teen spririt och polly bland annat. Synd att bandet hade en altför kort karriär. Betyd 5 av 5.
http://www.youtube.com/watch?v=bOL5cpwTkes

5. R.E.M: Automatic for the people. Helt sanlöst bra platta det här. Skivan är en av de starkaste jag någonsin lyssnat på den håller hög klass rakt igenom, med några toppar. R.E.M är ett lite halvskumt band men hits och bra musik kan de ialle fall göra men så bra som de var på 90-talet lär de aldrig bli igen. Det är därför det är bra att det finns såna odödliga klassiker som den här albumet. Den låt jag väljer att spela upp från albumet tillhör inte deras mest kända låtar men den visar hur bra albumet är när en sån här låt inte blir en hit. Betyg 5 av 5.
http://www.youtube.com/watch?v=i0Q-dn6Ba2Y

Filmutmaningen går vidare Malin valde Unbreakble som sin U film. Ett ganska bra val. Jag skulle nog valt Unforgiven. Jag fick äran att få bokstaven V. Inte speciellt lätt precis. V for Vendetta är ju en ganska bra film men den tänker jag inte ta utan det får bli en riktig B film fast den är ganska cool som heter Vetical Limit, kolla in den trailern!!
http://www.youtube.com/watch?v=r8ea1HmtYbU

Ha en bra vecka kära läsare.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, helt ok val tycker jag men det är ingen rangordning väl? känner inte av allergin så mkt än faktiskt men jag går iofs på preparat:) kanske dämpas allergin på torsdag, såg att risken för regn var överhängande. Trist med tanke på vår planerade grill, men vi får avvakta och se..ha d gött! /JL