tisdag 29 april 2008

Rörigt i skallen

Hej hej idag har det varit mycket rörigt i skallen på jobbet, politikerbesök, handikaporganistaions besök, sen möte på möte plus alla elever. Det var verkligen skönt att komma hem idag. För nu är det bara en dag kvar tills det är 5 dar ledigt.
Var och handlade idag oehört pinamt var det. Jag handlade med morsan och när vi skulle gå in på ICA träffade vi den Hv spelare som gjorde 1-0 i sista finalen och morsan tjötade på och jag tittade mest ner för hon är ju så pinsam. Fast David tyckte nog mest det var roligt.

Dags för lite musik igen.

6. Iron Maiden: Seventh son of seventh son. Iron maiden har gjort en hel del album under åren, det här albumet är det absolut bästa. Inte för att det finns en rad hits utan för att det är ett fullständigt album. Inga toppar och inga bottnar. Hårdrock när den är som bäst helt enkelt. 5 av 5.
http://www.youtube.com/watch?v=Wqr_cAxKEv8

7. Ranchid: And out comes the wolves, en av få punk/rock plattorna jag fortvarande gillar. inte för att den är jättebra musikaliskt utan för att skivan ger mig en sån energi att orka. Man måste lyssna på dem för att förstå. 4.6 av 5.
http://www.youtube.com/watch?v=1bimNMiz250

Filmutmaningen har ett ruskigt tempo nu förtiden. Idag har jag bokstaven X och den här bokstaven var nog den lättaste av alla, det svåra var att välja vilken av filmerna. Men det blir där hela ävetyret startar. X-Men den första filmen. Mutanter som finns bland oss vanliga människor de onda mot de goda hur jävla Coolt som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=6q8UUzkBFSM

Imorn är det Valborg det ska jag fira med att äta många korvar vid elden uppe i Barnarp.

Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

X-men? Det var ett annorlunda val. Trodde inte du gillade såna filmer. :-)

Jag hinner nog inte gå vidare med utmaningen imorgon så det får vänta till senare i veckan. Vi får ju gäster i morgon o jag måste städa noga, noga eftersom den ena tjejen är allergisk.

Ha en trevlig valborg! Ses på mån igen!

Anonym sa...

Jag älskar seriefigur filmer det. Filmer som innehåller hjältar såna man drömmer om.

MVH peppe