tisdag 15 april 2008

Vem i hela världen kan man lita på?

Hej jag vet inte hur många som har hört klassikern med Hoola bandola band vem i hela välden kan man lita på.Spelar inte så stor roll egentligen men den är väldigt aktuell i dagens samhälle både stort och smått.
Till och börja med det stora. OS i Kina vilket skämt. Kanske inte ett skämt för de stora amerikanska företagen dock. Men för vanliga människor är det ett hån mot demokratin och mänskliga rättigheter. Bojkota OS!
Fredrik Reinfelt kom till Kina i t-shirt och Jeans också ett hån mot väljarna, en statsminister som skall åka till ett av världens mäktigaste land och påverka kommer som en vanlig människa, ha ha ha.
Fotbolls huliganer som inte kan sköta sig under fotbolls matcher utan kastar in massor med saker på spelare. Hur barnslig kan man vara?
En idiot till 42 åring som dödar en 10 åring, fy fan vad sjukt.
Vad händer egentligen? Vem kan man lita på? Ja jag vet inte riktigt jag heller eftersom min cirkeln är lite rubbad för tillfället det enda jag vet med säkerhet är att livet går vidare och vi måste kämpa för att inte hela mänskligheten och samhället skall förstöras och enda sättet att lösa detta är att: till och börja med-
1. Vara ärlig
2 Bry sig om sina medmänniskor
3 Tänka på miljön och aggera
4 Respektera samhällets regler
5. Älska människan.

Tack o hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är lite trött på alla som gnäller på Reinfelts kläder. Allt bra han gjorde då? Nähä, det är inte så viktigt, men kläderna - det är number one för alla... De hade fått direktiv att vara väldigt vardagligt klädda. Tror verkligen folk att han inte skulle ha koll på det?!

*Malin* som inte orkar logga in

Fröken Nina sa...

Jag håller med Malin här, vem bryr sig om kläderna?

Annars har du helt rätt i att man måste vara sjuk i huvudet för att kunna mörda en 10-åring. Spärra in på livstid! Och då menar jag inte 12 år...