tisdag 9 oktober 2007

Svensk mentalitet

Hay Hay. Satt och studerade buss passagerade idag på bussen till jobbet. Varje dag åker jag buss till jobbet, men det var först idag jag tänkte på hur människor beter sig. Jag är absolut inte oskyldig. Det värsta jag vet är att nån sätter sig jämte mig på bussen. jag gör allt för att ingen skall sätta sig jämte mig. Jag lägger ryggsäck och jacka på platsen brevid. Idag iakttog jag andra passagerar och en stor majoritet gör likadant. Varför gör man så egentligen. För mig beror det nog på att jag är så lång 1.90 och känner att jag behöver bre ut mig lite grann på morgonkvisten.
Jag skall försöka bättra mig och lägga mina grejer i knäet under denna vecka och se om nån sätter sig jämte mig. Jag tror att människor måste mötas i olika sammanhang Bussen är väl en jättebra början. Så resten av veckan ska jag sätta mig jämte folk på bussen när jag åker till anslutningsbussen till jobbet. Bussen till jobbet ska jag sätta mig i början och ge plats för folk som traskar på. Jag hoppas ju på vid första hållsplatsen så då är ju bussen tom. På fredag ska jag skriva om resultatet av min undersökning.

Ha det bra

2 kommentarer:

Jessica - med - J sa...

Hej Peter! Fast jag tycker nog mitt förslag om att ärligt be folk att inte sätta sig på sätet brevid är det som håller i längden, eller varför inte göra den där skylten.

Anonym sa...

Inte faan vill man bli störd i sina morgonrutinier!