lördag 20 oktober 2007

Resultatet

Hej hej. Tyvärr har jag varit för upptagen att skriva om mitt expriment den här veckan. men nu klockan 1.20 skriver jag det. om det är nåt konstigtsom står så får vi skylla på att jag har varit på en proggkväll med mycket alkoholhaltiga drycker.

Uppgiften var att ge mina kollegor minst en komplimang per dag och jag skulle mena det också. Ibland har jag lite svårt med just såna grejer.
Första dagen överdrev jag lite kände mig inte så bekväm i kläderna så att säga. Två av mina kollegor misstänkte det redan då.
Resten av veckan har jag varit suverän på detta och jag måste erkänna att efter ett tag så var det hur enkelt som helst att ge folk komplimanger. Det svåraste har varit såna personer som man aldrig brukar ge komplimanger Hur ska man säga till dem utan att de fattar misstanke eller tar det för ironi?
Feedback tillbaks då? Nja den var inte så bra, men det är väl så man ger och man ger och kanske inte alltid kan vänta sig nåt tillbaks. Det gör inget jag mår bättre än på länge och jag är glad om jag lyckats underlätta eller muntra upp några på jobbet. För det är nämligen så att vara lärare är ingen dans på rosor.
Nästa vecka ska jag höja ribban lite måste bara komma på nåt.

Nu måste jag gå och lägga mig för jag ser dubbla bokstäver och då betyder det att nu räcker det Peppe.
Godnatt och ha en bra dag

1 kommentar:

Fröken Nina sa...

JAG VISSTE DET!!! JAG OCH JESSICA VAR DIG PÅ SPÅREN REDAN FÖRSTA DAGEN!!! Ursäkta de stora bokstäverna, blev bara så exalterad... =)