måndag 8 oktober 2007

Lite om allt och ingenting egentligen

Sitter här och tänker. Ibland så funderar man starkt på är det där här jag vill göra resten av mitt liv? Oftast blir svaret nja, kanske det istället kanske det istället och så kommer man på 100 andra saker att göra än det man verkligen gör. Måndagar för mig är alltid fulla av ångest och jag är verkligen lättirreterad och allmänt krånglig. Trots denna ångest så försöker jag att tänka att varje dag är okej. Men idag känns livet väldigt orättvist och allt handlar om vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Jag är egentligen utbildad SO-lärare men jag jobbar inte som det för tillfället. Skulle vilja jobba som det men arbetsmarknaden för lärare idag är väldigt knepigt Vissa dagar ser jag ingen framtidstro för att bli SO-lärare för att allt känns jobbigt, känner att jag har mycket att ge som riktig lärare.

När jag tänker idag på vill jag göra det här resten av mitt liv? så tänker jag JA Ja det vill jag. Jag tycker om att jobba i skolan, men jag vill vara SO- lärare. Jag vill berätta om flodkulturerna, olika kungar, krig, religion, etik och moral och så vidare.
Frågan är när kommer detta ske? Det vet man aldrig men vi kämpar vidare och så får man nöja sig så länge med att man har ett jobb.

Ha det bra alla läsare.

Inga kommentarer: