måndag 22 oktober 2007

NY vecka med nya äventyr

Hej hej. Hoppas alla har haft en bra helg. Själv så fick jag lida hela lördagen för den hårda fredagen.
Nytt experiment den här veckan handlar bara om mig och mitt betende, men det kommer bli grymt svårt att lyckas. Jag jobbar liksom i ett yrke som inbjuder till just det jag inte ska göra den här veckan. Resultatet redovisas på fredag.

Igår så fick jag se ett underverk, mina polare Panos och Åsas första barn. Sex dagar gammal. Jag vågade inte hålla i henne. man vet ju inte hur tåliga dom små liven är. Men jag kan säga så här hela jag flödar av positiv energi efter detta.

Veckan topp 5 lista är: 5 låtar som du spelade under din högstadietid. Skriv gärna egna listor i forumet.
Jag gick på högstadiet 1992-95
1. East 17: Stay- oehört stark låt av ett ganska bra pojkband
2. Mr Big: To be whith you- hold on little girl one hits wonders skitbra låt. Skulle kunna dansa tryckare till den än idag
3. 4 Non blondes: Whats up-cool
4. Soul Asylum: Runaway train- Första inblicken i amerikans rock som jag fortfarande lyssnar på idag, kanske inte Soul Asylum men de har betytt mycket för min musikutveckling
5. Dia Psalma: Tro rätt tro fel- svensk punk när den är som bäst. Dia Psalma låtar gjorde att jag var hobbypunkare ett tag och det var en rolig tid.

Idag så skulle jag säga att de är lika bra men de känns lite pinsamma Jag har ju en rätt så hård image men låtarna visar ju upp en ganska smörig sida. Men den står jag för.

Vi syns senare i veckan, som ni har märkt är mitt liv så stressigt just nu att jag inte hinner skriva varje dag.

HAY Hay

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att du använder dig själv som testråtta och oss andra som panel. Hoppas du lär dig hänga up din jacka på kroken denna veckan lille gubbs.
/J

Åsa sa...

Hej.
Tack för att vi fick vara med på din blogg. Det var roligt!
Jag har inte hunnit läsa nu på ett tag, men ikväll fanns lite ledig tid..
Jag kom på vilken Runaway Train, låten var, det var väl den vi pratade om när ni var här senast?
Alla låtar som du skrev om är bra, eller var åtminstånde. Man får en del flash-backs, när man hör dom..
Lycka till med alla experiment, hoppas det går bra.
Vi hörs.
Kramizar familjen Delizisis.