tisdag 16 oktober 2007

Reklam

Hej hej kära läsare. Experiment är i full gång och jag har sett i kommentarer från kollegor att de tror de vet vad jag sysslar med. Men de får helt enkelt vänta tills på fredag innan den stora sanningen kommer att avslöjas.
Reklam ska det handla om idag. Jag ställde mig frågan en dag ska man ha reklam på sin blogg. Skriva om saker man tycker är kul och ha lite reklam och tjäna lite pengar. Mitt svar själv är nej för tillfället. men tanken har slagit mig att man kan tjäna pengar på sin blogg. Just nu när jag är i början av min blogger karriär så får det vänta. En av mina närmaste kollegor på jobbet säger alltid "cash is king" detta är en stor sanning i detta moderna samhälle. Jag tycker det är lite tråkigt att man försöker eller tänker på att hitta nya inkomstkällor när man har ett jobb. tyvärr så tjänar jag mindre än vad jag förtjänar tycker jag. Så därför så får man hitta lite andra affärer. Fast det ska ju inte drabba oskyldiga som bara klickar sig vidare. om jag ska ha reklam så ska jag ha reklam som när man trycker sig vidare så måste man bli kund på det företaget för att jag ska få pengar. Inte att den som trycker sig vidare får betala och jag tjänar pengar på det.
Imorn ska vi prata vidare om radioreklam och tvreklam där har jag lite åsikter också.

Ha det bra

1 kommentar:

Fröken Nina sa...

Såg att Jessica och jag misstänkte samma experiment... Synd att jag inte varit på jobbet på två dagar och kan fortsätta kontrollera...