fredag 5 oktober 2007

Förklaring krävs

Ibland vill man förklara eller diskutera nåt som man tänker på sen när det kommer i skrift så blir det inte som man har tänkt sig.
Med min krönika om Burma idag så var mitt syfte. Att förklara att jag tycker alla nyheter är viktiga inte bara en, för det blir alltid så att en nyhet är hur het som helst. Sen när den lägger sig så verkar tidningar och tv glömt bort att det finns andra nyheter.

Situationen i Burma är mycket viktig eftersom den inverkar på demokratin. Demokratin har alltid ett nyhetsvärde i Sverige och i den demokratiska världen. Jag tycker att länder som Burma och andra utsatta länder skall ha ett medialt utrymme. Det jag menade i min krönika varför just Burma varför inte fler såna länder. För jag tycker att demokratin hotas varje dag i många länder.

Så nu kanske ni förstår att jag inte är en ond sak som inte vill läsa eller se om Burma utan se fler orättvisor som kommer upp till ytan.


Ikväll ska jag se Morre nya film "Sicko", så ämnet imorn lär ju spegla sjukvården.

Ha en bra dag tack för ni läser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej peppe.
Vem bryr sig.
Vi här i sverige orkar nog inte bry oss om vad som händer, för varje gång som man slår på tv så är det krig eller svält någonstanns i världen. Det går bara till en viss gräns sedan så bryr man sig inte om vad som händer i ett litet land som Burma. Visst det är jätte synd om dom men man kan inte bry sig om allt som händer i världen./ Mr T