söndag 14 oktober 2007

Nytt experiment

Snart dags för en ny vecka. Den här veckans experiment måste hållas hemligt på grund av att den innefattar mitt jobb. Några av mina kollegor läser denna blogg så det blir hemligt som sagt var. Redovisas på fredag.

Var så nära igår att få 14 rätt på supertoto. Supertoto är nätbolagens strycktips. Vi hade 13 av 14 och de sista 40 minuterna satt jag o mina vänner hur nervösa som helst. Tyvärr så blev det 0-0 i matchen vi missade och vi hade 12. Så är livet.

Idag har jag och sambon haft spännande besök av Linnea och hennes föräldrar. Vilken energi en snart 3 åring kan ha, jag är helt slut. Peppe spela boll, Peppe gör detta. Roligt men jobbigt man är ju lite ovan med barn. Har ju förvisso en katt som kräver stimulans men det går inte att jämnföra längre.

Såg Leif GW Persson på videokväll med Luuk ett mycket bra program. SVT snodde min ide om att lista sina fem favorit låtar och snacka lite om dem. Fast jag snodde iden från Nick Hornbys suveräna bok "High Fidelty".
Så varje söndag ska jag lista min egna 5a. Så idag till premiären för Peppes topp fem lista

Topp 5. Bruce Springsteen låtar: ingen är större favorit än nån annan

1. The River: suverän låt både live och på album. Liveversionen är enormt rörande Brucan berättar i fem minute rom sin uppväxt och lite sånt.
2. Born to run: behöver egentligen ingen kommentar lyssna och känn enegrin.
3. 41 Skins: Politisk låt om hur polisen sköt en ung pojk med 41 skott bara för de trodde han var beväpnad. Finns på albumet "Live in New York"
4. Ramrod: Fantastisk rock gör sig bäst live
5. Dancin in the dark: Ingen kommentar lyssna.

Imorn tänkte jag diskutera om reklam. Ska man ha reklam på sin blogg och tjäna en slant? Ska snacka lite med mina bloggvänner på jobbet först.

Ha en trevlig vecka alla ni som läser vi hörs igen.

3 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Jag blir ju helt nervös här nu! Experiment!? Innefattas kollegerna av detta menar du?

Jag tror inte att reklamen kommer generera så mkt pengar. Och så stör det layouten. Skippa!

Jessica - med - J sa...

Jag vet vad det är - komplimangtestet. Du ska kolla hur många av oss andra som orkar lyfta sin blick från sin egen skit för att peppa o få någon annan att må bra.
Är det rätt?

Anonym sa...

Experimentet har jag ingen aning om, men du har missat en mycket bra och klassisk låt på din lista. Sherry darling är en kanonlåt.

Håkan