lördag 27 oktober 2007

Resultatet

Hej igen. En lång vecka har tagit slut. Mycket skolarbete, föräldrarmöten och extra studie på HLK.
Experimentet gick jättebra första dagen sen föll det totalt. Mitt experiment den här veckan gick ut på att inte säga eller vara delaktiga i några diskussioner som var negativa eller pessimistiska. Första dan gick jättebra och jag försökte hålla modet uppe. Men en rad händelser och situationer resten av veckan gjorde att jag var tvungen att spy ut kommentarer. Då väcks tanken i mig min sambo nämner det ibland också att jag är en negativ sökare. Funkar allt bra i mitt liv så hittar jag nåt som är dåligt. Så är det nog på jobbet med känns allt bra så kan man hitta något som man blir upprörd över eller som man bara måste säga en åsikt om som sedan klingar negativt.
Vi pratade om detta Fröken Malin och jag. Hon berättade att hon sett ett tvprogram från USA där det var en man som hade lila band runt sin handled. Han var tvungen att ha det 61 dagar på varje hand. Han hade lyckats komma till 61 dagar på en handleden utan att säga eller göra nåt negativt men sen misslyckades han. Måste fundera vidare på det här,
Men nu ska jag iväg till mitt tipsgäng så jag gör en liten utmaning till mig själv. Inget negativt eller bossande på en timma.

Ikväll är det fest hos Robban från jobbet, vi killar på jobbet brukar ha lite såna tillställningar ibland. Idag är temat 3 låtar du lyssnade på under högstadiet. Mina vet ni ju ska blir spännande att höra de andras,

HAY

Inga kommentarer: