måndag 30 juni 2008

När ska semestern börja?

Hej hittills har den här semestern varit en liten pina tycker jag. Förra veckan med tandläkaren och sen ögonläkaren. Lördagen fick jag tillbringa på akuten för jag hade så ont i magen. Nu efter lite laxermedel börjar den bli lite bättre, men det gör fortvarande ont. När jag vaknade idag på morgonen hade jag även åkt på en liten förkylning. nu måste det vända.

Min gode vän Malin har startat en ny utmaning till och det är serier från A till Ö. Den här gången tar vi samma bokstav. Hon började med Alf som den heter på svenska en klassisk serie om en kille från rymden som handlar på jorden. Den serien finns faktiskt på min önskelista över dvd boxar jag vill ha, tyvärr finns den inte svenska. Min serie på A är ganska lätt. Alias, Jenneifer Gardner som har gjort lite filmer har huvudrollen. Första tre säsongerna är riktigt bra. Serien gjordes i 5 säsongerna och de två sista känns mer som en upprepning och utmjölkning av pengar. Men som sagt var de tre första säsongerna är riktigt bra. Full fart, mycket intriger, dubbelspel, spioner, kärlek, mysterier bland annat. Även om Jennifer Gardner ibland kan kännas lite övermänsklig så funkar det. Alias är alltså min serie på A. http://www.youtube.com/watch?v=wkHtFwExyOI

Passar även på att hinna före Malin på bokstaven B när jag ändå är igång, för det är finns inte lika många serier som filmer. På bokstaven B finns en av de bästa serierna som gjorts. Den är inte för lång heller bara 10 avsnitt. Innehåller bra skådespeleri, har en verklighetsanknytning, gestlat historiska händelser på ett realistiskt sätt. Serien jag skriver om är Band of Brothers som utspelar sig under andra världskriget precis när invasionen har genomförts landar ett grupp av falskärmsjägare nånstans i Frankrike, därifrån får man följa deras resa på väg mot Tyskland. Jag säger till alla jag känner har man inte sett Band of Brothers har man inte sett en bra serie. Även om det är mycket krig så handlar det mycket om personer och livsval. Så även om man inte gillar krigsfilmer så ska man se Band of Brothers den ger ett helt annat perspektiv.
http://www.youtube.com/watch?v=8ehwsOL04og

nu ska jag gå o lägga mig och imorn hoppas jag att jag är frisk.

Hay hay

Inga kommentarer: