söndag 15 juni 2008

3 dar kvar

Hej hej snart dags för en välbehövlig semester. Bara 3 dar kvar av skolan nu. Härliga dagar är det. Imorn klär vi vagnen och fikar och har det gott med klassen. Senare så är det dags för kabaré och supe med niorna.
På tisdag är det dags för skolavslutning, det är ett himla spex ungefär som när man tar studenten här i Jönköping. Efter avslutningen åker vi till Liseberg. E-Type är kvällens attraktion. Härligt!! Tycker det är en mycket bra avslutning.
På onsdag är det bara vi lärare som ska knyta ihop säcken och sen så är det semester.

Fotbolls EM so far tycker jag är en liten halvbesvikelse. Toppar är Holland och Kroatien. Holland framförallt fast de brukar tappa i slutspelet, men jag hoppas de lyckas denna gång. Sverige får godkänt. Fast jag blir så jävla förbannad att sidleds Danne får spela istället för Kim Källström och att Elmander spelar högerytter när vi har Seb Larsson. Mycket bättre att ha Elmander på bänken att byta med Zlatan som inte klarar av 90 minuter. Matchen igår mot Spanien är inget att säga om, nu tar vi Ryssarna istället. Årets floppar är Frankrike, Italien och Tyskland. fast jag skulle inte bli förvånad om de vann EM-guld ändå.

Idag ska jag iväg och köpa en ny skjorta och slips. Att gå i klädesaffärer är det värsta jag vet. Dagen till ära får jag dessutom sällskap av min mamma som ska hjälpa mig att välja rätt. Spännande va??

Släpps mycket bra musik nu innan sommaren börjar, veckans höjdpunkter är helt klart Coldplays och Offsprings nya skivor.
Några filmer har jag inte hunnit se nu när det är fotbolls Em, men snart är ju Em slut så då kommer alla listor och filmrecensioner igång igen. Men det blir en topp 5 idag

topp 5 bästa ögonblicken på jobbet det här året
1. Fast anställning heltid
2. Nya spännande uppgifter
3. Bättre kontakt med kollegorna i arbetslaget, jag gillar när man går ett steg längre i relationer så det inte bara är så ytligt och det har blivit mycket bättre i år
4. Att jag inte har misslyckats!!!
5. Att jag blir bättre pedagog varje dag känns det som

Ha en bra söndag

Inga kommentarer: