söndag 22 juni 2008

5 uppmaningar

Hej har blivit uppmanad av Malin att följa på tåget att ge er 5 uppmaningar till folk. Det hela började hos fröken Nina.

1.Lev livet, varje dag är en gåva man vet aldrig när det tar slut. Ta inget för givet
2. Var mot personer så som du vill att de skall behandla dig. Är du elak, taskig får du det tillbaks. Är du snäll, omtänksam får du det tillbaks
3. Våga testa nya saker, ibland är man rädd för nya saker. Är man det hela livet kommer man aldrig utvecklas. Är du skraj för att resa- res då är du rädd att du inte tycker om en maträtt- testa då är du rädd för bilar (som jag är)- kör då.
4. Arbeta med något du tycker om, stanna inte kvar i tryggheten, våga chansa hitta ditt drömjobb.
5. Kärlek. Kärlek kan vara smärtsam, konstig, njutfull och ge en sår men även lycka. Alla människor vill väl vara lyckliga så våga satsa på kärleken. Som Beatles sjunger "All you need is love"

Det var min lista vet inte riktigt vem jag skall utmana vidare, men nån kanske är sugen?

Nä nu börjar andra halvlek av Spanien vs Italien- Bye

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint Peppe! Det bor en liten poet i dig minsann. :-)

jag klurar vidare på bokstaven Ö...

Anonym sa...

tack, jag har en på Ö annars!!!

Anonym sa...

Äh, kör du Ö i stället. Annars blir det att jag tar en bara för att fylla hålet liksom. Jag har en ny utmaning till dig/oss senare i veckan! Och jag tror att du kommer att gilla den! :-)