fredag 20 juni 2008

Härligt

Hej hej, nu är är det äntligen dags för semester. till den 12 augusti, så himla skönt.
I måndags började avslutningveckan med lite kabaré och middag Det var en ganska spännande dag, för klockan 20 dagen innan lämnade min bror tillbaks min slips med en stor spritfläck på. Hela min planering gick åt skogen. Som tur var fick jag låna en slips av en kollega så kvällen blev räddad.
På tisdagen var det avslutning. Jag måste erkänna att det kom lite tårar. Jag har ändå gått med klassen i två år och det var min första klass. Efter fick jag blommor av en mamma och det gjorde mig ännu mer tårögd. Fick även en jätte fin kruka med blommor av klassen med ett kort som jag kommer spara länge. Efter detta skulle vi iväg till Liseberg och E-type en av mina kollegor fyllde ju år också så det skulle bli jätteroligt. Tyvärr så kom vi bort några timmar från varandra, men till E-type var vi samlade igen. Kvällens höjdpunkt var bussresan till Jönköping där vi skull ha disco. Jag och Håkan hade disco i bussen med våra elever och det var nog de bästa två timmarna jag har haft på länge. Vi hade ingen cd eller nån bra musik på radion, men vi tog våra mobiler och körde dem genom bussmikrofonen. Discot i Jönköping var också trevligt men alla var så trötta. Gick o la mig 3.00
Onsdag upp vid 6.00 tre timmar sömn. Var tvungen att jobba viktiga sista möten. De 6 timmarna jag var på jobbet var en lång pina. Hjärnan var seg men det värsta var nog magen. Jag var nog inte den mest sociale på jobbet den dagen. Rakade skallen innan jag åkte hem till 9mm så är jag snygg igen!
På kvällen var det Sverige mot Ryssland men det gick ju inte så bra.
Första dagen på semestern ägnades åt shopping i Jönköping.

Idag är det midsomar afton och jag ska snart äta lite frulle sen ska vi bege oss till en stuga uppe i Mariebo och ha en traditionell midsomar afton. Hoppas bara det inte regnar.

Hay hay

Inga kommentarer: