söndag 8 juni 2008

Livet har börjat igen

Igår klockan 18.00 började livet igen efter en månad utan fotboll så började fotbolls EM, vad härligt. Första ,matchen var dock inte speciellt bra. Schweiz mot Tjeckien. Tjeckerna förväntade nog sig en tung anstormning från hemmanationen och ställde upp med ett tråk defensivt lag. Sånt vill jag inte se mer, ut med Tjeckien. Tyvärr så kommer nog en tradition brytas. Ända sen VM och EM började har hemmanationen gått vidare från gruppspelet. Men efter har sett Schweiz igår är jag övertygad om att detta bryts. Andra matchen var betydligt bättre Portugal mot Turkiet. Turkarna överaskade positivt på mig. Portugal kommer nog gå till semifinal men sen kommer det märkas att de saknar en riktigt tung center. Exempelvis Klose i Tyskland som går in i turneringen idag. Tyskarna tror jag stenhårt på och jag tycker de har det bästa laget i EM. Men som man säger bollen är rund.

Annars händer det inte så mycket i värmen, hjälpte Don Alfredo att bli sambo igår, andra gången jag hjälpte han med att flytta in saker i hans lägenhet. Hoppas de bor där ett tag nu så jag kan vila upp min kropp. En flytt om året tycker jag räcker att hjälpa till med.
Idag ska jag ut och sola lite, fast bara lite jag tycker inte om solen så mycket. Men det är skönt att sitta i skuggan och lyssna på lite musik och andas in frisk luft.

Sweden Rock avslutades i helgen. Danska Volbeat fick väldigt bra recensioner, ska lyssna lite dem sen ska jag återkomma om det är nåt jag kan rekommendera. Nåt som jag däremot kan rekomendera som säkert många redan har sett är Joey. Säsong 1 och 2 sen lades serien ner. Det är nog världens bästa komediserie just nu. Jag garvar hela tiden. tror den går på kanal 5 just nu i repris. Se den!.
Lost avslutades för säsongen i onsdags. Jag kan väl säga som jag alltid säger jag är helt lost i lost. Egentligen händer det ingenting men så länge det finns frågetecken så finns det spänning. Nu är det bara 17 gånger två säsonger kvar.

Inte många dar kvar nu till sommarlov. 8 arbetsdagarna Fast på fredag då smäller det då är det dags för den årliga Vrigstad natten när alla killar på jobbet åker till ett hus i Vrigstad och gör bara hemliga saker. Kan inte berätta nåt för det råder tystnadsplikt.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: