söndag 11 maj 2008

Vilken bra helg

Hej hej nu tror jag det mesta har vänt. Helgen har varit mycket bra. För det första Alex har varit helt okej sen i torsdags och han har börjat gå på toa som en vanlig katt igen. Detta har inneburit att jag och sambon har fått sova istället för att behöva gå upp och torka spyor på natten. Det har även inneburit att min oro har börjat minska och att jag hinner fokusera på lite andra saker också.

Igår så inledde jag min lediga lördag med en härlig frukost på café Johans och tippade med mina vänner. Sista tipset för den här säsongen för idag tar premier leage slut. Sen gick jag runt en promenad med min sambo och njöt lite av vädret. På eftermiddagen softade jag mest men för första gången i mitt liv såg jag på travettv 4. Jag hade köpt en andel i våran kiosk för 52 kr eftersom de precis har fått ATG. Det var faktiskt oerhört spännaden jag kan förstå varför så många spelar på trav. Omsättningen igår på travet låg på 69 miljoner. Det är inte på låtsas. Hur gick det då? Jo Ali i våran kiosk visade upp prov på nybörjartyr och satte 7 av 7 och jag kunde idag hämta ut 1200 kr. Härligt!!!

Efter travet så var jag på est hos min gamle polare Skuggan vi firade lite olika saker bland annat min nya tjänst. Det var trevligt men jag tog det ganska lugnt. Stack hem när de andra skulle ut. Satte mig med min sambos far och såg på hockey VM istället. det var en riktigt bra match synd att Sverige förlorade.

Idag är det avslutning av premier leage ett tomrum håller sakta men säkert på att fylla mig. När Chelsea inte spelar varje helg så känns det ibland som man inte har nåt att se fram emot. Men men snart kommer räddningen i form av fotbolls em.

Till sist får jag gratulera Fröken Nina som skall lämna min skola och önska henne lycka till i framtiden.

Nu ska jag gå äta frukost

Ha det bra

Inga kommentarer: