tisdag 6 maj 2008

Tandläkarskräck

Hej hej. 7.10 idag äntrade jag dörren in till min tandläkare. Det är nog det värsta jag vet. Kan inte sova innan och är hur orolig som helst i magen. Men som det alltid brukar gå lite tandsten och inga hål. Jag är 29 år och har aldrig haft ett hål, det är nog därför jag är så rädd för jag vet inte hur det är att laga mina tänder. Jag har förståt att jag är ganska lyckligt lottad. Hon frågad lite Argt Peppe, ja sa jag, varför har du inte varit här sen december 2005? Då sa jag för att du ska ge mig lite smärta, detta är lika bra att vänta några år så att du hittar nåt. Hon bara log, sen sa hon skärpning.
Ja jag ska skärpa mig, det säger jag varje gång, men det här gången så ska jag gå varje år.

Rapport om min lille vän Alex, vi har lekt hela morgonen han är lite piggare men han är ganska hungrig. Vi får ge han dietfoder och det är typ en matsked varannan timme. Han har lite svårt att förstå det och vill ha mat hela tiden. Trots att han är väldens sötaste ska han inte få lura oss. När han är frisk i magen då kan han få mat när han vill.
Snart ska jag iväg och jobba, tog lite ledigt för Alexs skull men man har ju fortvarande ett av världens viktigaste jobb som kallar på en. Fostra morgondagens medborgare, det ska jag iväg och göra nu.

Hej då

Inga kommentarer: