lördag 18 juli 2009

Äntligen klar

Hej hej idag blev jag äntligen klar. Jag började när jag var 18 läsa Fran McCourts "Änglen på sjunde trappsteget", sen när jag var 26-27 så läste jag andra boken "Lyckans land" på Kreta. Förra året började jag läsa tredje boken "Magistern" och idag på morgonen läste jag ut den. Tre böcker på 13 år. Första boken är ju väldigt tragisk och för4fattaren vann Pultizerpriset för hans skildring av hans familjs uppväxt på Irland. Andra boken och tredje vinner nog inga priser det är bara fortsättning på hans liv. Inte lika tragiskt men ändå intressant. Slog på hans namn på google idag, hittade lite artiklar om att han var allvarlig sjuk och inte skulle leva så länge. Så då får jag väl passa på att tacka honom för att han hjälpte mig att se en annan sida av livet. Jag tycker alla skall läsa de här tre böckerna trots att de är kanska sega och mycket otrevligheter händer.

Hay hay

Inga kommentarer: