söndag 24 maj 2009

Första bröllopet

Hej hej igår var jag på mitt första svenska bröllop. Var ganska spänd. Har ju bara varit på ett grekiskt bröllop och det vet ju alla som sett "mitt stora feta grekiska bröllop" att det håller på en stund. Detta svenska bröllop var perfekt. 45 minuter långt. Helt perfekt. Utöver det klassiska så fick vi höra skönsång av Ludde. Förmodligen Sveriges bästa Bruce Springsteen tolkare. Han sjöng två klassiska Bruce låtar. Brudgummen är ett riktigt Bruce fans. Jag träffade han för några år sedan och fick se att han hade lite Bruce grejer så vi började snacka lite om Bossen, men det visade sig att han kunskaper var långt över mina egna. Det började med att han sa firade du i onsdags? Nej sa jag vad då då? Det var ju 30 år sedan Born to run släpptes. Det hade jag inte riktigt koll på.
Här en länk när Ludde spelar: http://www.youtube.com/watch?v=IU2uJNmcq4g
Festen efter var riktigt grym och det var mycket god mat. Även drickat var rikligt så jag är ganska sliten idag. Dr Åsa skulle inte vara så nöjd med mig. För er som inte vet vem doktor Åsa är så har hon program på svt och för några veckor sen tog hon upp alkohol. Se det på svt play så fattar ni vad jag menar.

Nu måste jag sticka det är dags för premier L avslutning. Tyvärr så vinner jävla United men till nästa säsong kommer the Blues igen.

Inga kommentarer: