lördag 5 juli 2008

Jag är i dröm

Hej, jag är i en dröm var min första känsla när The Boss Springsteen satte igång sin spelning igår. Han inledde med Born in the USA i en av de rockigaste versionerna jag någonsin hört och jag har en hel del live inspelningar från The Boss. Konserten var en riktig höjdare med många hits även en hel del okända för de som inte kan sin Bruce. Från min önskelista saknade jag bara Waitin on a sunny day och Ramrod. De låtarna får nog Ullevi njuta av idag. Det är ju det som är problemet med dubbelspelningar det är säkert minst 10000 som går på båda och det vet ju Bruce så han måste spara lite tills idag. Kvällens höjdpunkt förutom Born in the USA var ju Seven nights to rock och Hungry Heart. Det börjar märkas att bandet börjar komma upp till åren det är inte riktigt samma energi och glöd som det var när jag såg dem i Köpenhamn för 5 år sedan. Det här var nog sista turnén med E-street band tror jag. På vägen hem lyssnade jag och Don Alfredo på Vaken ett program på p4 man kunde smsa in så Don Alfredo smsade in en önskelåt och efter några minuter spelade radio prataren upp en Bruce låt med hälsning från Peppe. Så om ni lyssnade på p4 klockan 2.37 inatt så hörde ni mitt namn. Det var stort!

Hay

Inga kommentarer: